Je ziet de swoosh op een sneaker, de groene zeemeermin op een kopje koffie, de gouden bogen gluren aan de horizon. Voor de trouwe klanten van Nike, Starbucks en McDonalds, is dat beeld alleen al een stimulans om te kopen. Logo's zijn meer dan alleen mooie plaatjes - het zijn garanties voor kwaliteit, dus terugkerende kopers weten precies wat ze kunnen verwachten.
Je logo is het gezicht van je merk... dus een slechte hebben is zoiets als naar een sollicitatiegesprek voor je stage gaan met chocolade op je kin. Voor je begint moet je weten wat je met jouw logo wilt zeggen en hoe. Daar gaan we ons de komende weken lekker op focussen.
Een mediavormgever kan natuurlijk als geen ander een mooi logo ontwerpen. Gebruikmakend van alle creatieve tools en kennis in jou werk je van een mindmap, de eerste schetsen toe naar een concept en ontwerp van een logo wat past bij het bedrijf en natuurlijk matcht met de doelgroep.
De draai aan de Brandomizer leverde dit resultaat: Gecko, Jelly en Wabers.
Doe onderzoek naar kenmerken van het dier, het product. Wat kan je ermee?
Werk het zorgvuldig uit! Denk aan kleurmodus, formaat, lagen.