Visual effects zijn niet alleen fascinerend en leuk, maar ook een essentieel onderdeel van onze moderne cultuur. Van iconische lightsabers tot indrukwekkende nieuws-idents, visual effects geven ons de mogelijkheid om onze creativiteit te uiten en beelden op manieren te verfraaien die anders niet mogelijk zouden zijn. Zodra je de verrassend eenvoudige principes achter dit medium onder de knie hebt, zijn de mogelijkheden voor je creatieve expressie eindeloos – zowel in de klas als straks op stage.
In software module leer je:
Te werken met film in Adobe After Effects
Technische vaardigheden toe te passen die nodig zijn voor het maken van bewegende beelden in Adobe After Effects.
Animatie- en VFX-principes te integreren.
Je maakt voor deze drie opdrachten een Learning Journal. Hierin vertel je bij elke opdracht heel kort wat je hebt geleerd en hoe je het vond.
Voor de opdrachten 1 en 2 maak je de oefening exact na, of maak je een creatieve eigen variatie op basis van de getoonde technieken. Houd de in de les gegeven deadlines in de gaten.
De laatste opdracht komt niet met een oefening, hier ga je in twee weken zelf helemaal los en maak je een toffe Zach King achtige video.
En natuurlijk voeg je een de link toe naar de video met jouw eindresultaat per opdracht.
Je dient alle drie de opdrachten gedaan te hebben binnen de gestelde tijd (5 lesweken, 2 uur op school, 2 uur online en huiswerk tijd)
Opdracht 1: Green Screen (Telt 1 keer mee)
Technieken op een correcte wijze toegepast? 7 punten
Eigen film of creatieve toevoegingen? Hogere score
Opdracht 2: Matte Painting (telt 2 keer mee)
Technieken op een correcte wijze toegepast? 7 punten
Eigen footage gebruikt of creatieve toevoegingen? Hogere punten
Opdracht 3: Zach King (telt 2 keer mee)
Goed onderzoek gedaan naar technieken? Tutorials gezocht en gedeeld in jouw express pagina? 7 punten
Uitwerking correct gedaan? 7 punten
Eigen creativiteit toegepast? Hogere punten.
Voorbeeld berekening cijfer
De student heeft op basis van het GLR materiaal Opdracht 1 technisch goed gedaan.
De student heeft bij Opdracht 2 gekozen voor de tram, technisch goed uitgevoerd, en in de achtergrond een luchtballon laten varen.
De student heeft bij Opdracht 3 een uitdagende tutorial gekozen, zelf het materiaal geschoten (of daar hulp bij gehad, dat mag). En prima uitgevoerd. De tutorial is ook gedeeld op de express pagina.
Voorbeeld berekening cijfer